Ahad, 22 Januari 2012

sakit dan mc





stress tul aku sejak kebelakangan ni... dua minggu yang lepas hubby aku demam... teruk demam dia.. berhari-hari demam tp degil x nak g jumpa doc..malam2 mengigau dan merengek sebab badan panas sgt.. aku pun x leh tido risau badan dia panas. kejap2 bangun check suhu. esoknya dah ugut pun x nak jugak pegi hospital... susah hati aku dibuatnya.. hmmm... sekali satu hari tu dia keje day lepas makan dia rasa x larat.. dua kali muntah.. nasib baik dia g makan tumpang jadin. jadin bawak dia balik opis.. tp masih lagi sambung keje.. esoknya ppum unit trauma dan kecemasan.. maklumlah hari sabtu.. klinik pesakit luar mana bukak.. yg tu pun satu hal.. nama je unit trauma dan kecemasan tp nak settle semua sampai 5 jam... huhuhu... nak tunggu keputusan darah pun 2 jam. dahlah hubbyku takut kena amik darah.... haiyooo... manyak panas ini hatiiii.. bila nama dipanggil pegilah masuk jumpa doc... doc sahkan hubbyku kena viral fever atau demam virus.. hah sudah.. pe plak demam virus ni... tp doc cakap abg masih ok... hari isnin datang ke klinik pesakit luar... baiklah doc... tiba hari isnin aku ajak my hubby g jumpa doc.dia kata x de pape.. demam biasa je... ada ubat ni...baiklah... ikut abglah..hari rabu dia kata nak g mesyuarat tahunan satelit.. paksa pun x nak padahal badan dah naik bintik merah... aduhh... dah tu tiba2 lepas mesyuarat hubby call cakap dia g hospital sebab bintik tu makin banyak n org opis suruh g... hailah sayang.. bini suruh x nak dengar.. g hospital kena amik darah lagi... cian abg... doc suruh datang esok lagi ambil darah lagi... bintik2 merah kat badan merebak 1 badan dan makin banyak... doc suspek abg kena denggi salah satu jenis viral fever jugak... hah.. terkejut badak aku... esok pe lagi teman abg g jumpa doc lagi... doc masih suspek yg sama cuma maybe abg banyak minum air jadi dia x teruk sgt.. mana taknyer aku bagi abg minum 100 plus berbotol2... doc cakap you x leh kerja.. you kena rehat kat rumah... i bagi you mc.. trus abg inform kat cik rosita dia x leh kerja sampai isnin sebab doc nak ambil darah hari isnin lagi... tp cik sita bagi dia cuti sampai hari khamis minggu depannya... suruh dia rehat cukup2. tp doc juga berpesan yang jika abg bleeding kat mana2 cepat2 bawa ke unit trauma dan kecemasan. tp alhamdulillah tiada apa yg berlaku sepanjang 2 hari tersebut dan hari isnin doc cakap abg dah ok.. alhamdulillah... syukur... nasib baik x teruk.. hati aku tok sah cakaplah.. memang x lena tido pun.. tapi start semalam badan aku lak x sedap... tekak sakit, hidung sumbat, badan panas, mata berair dan bersin2... aduhh.. Ya Allah sembuhkanlah aku.. aku perlu pergi penang nak exam dan hadir kelas. kalau badan x sihat mcm manalah aku kat sana.. kalau tak yati terpaksa jadi baby sitter aku.. kakaka... jgn marah ek yatiii.... kui kui kui....

Tiada ulasan: